شیلنگ رادیاتور
شیلنگ رادیاتور :
شیلنگ رادیاتور یکی از لوازم یدیکی ضروری در هر خودرویی می باشد.
امروزه شیلنگ فشار قوی رادیاتور در انواع خودروهای سواری و حمل و نقل دیده می شوند، این شیلنگ ها که علاوه بر خودروها در صنایع دیگر که با آب داغ تحت فشار سروکار دارند استفاده میشوند. شیلنگ فشار قوی رادیاتور توسط شرکت های تامین انواع فرآورده های پلیمری، لاستیکی و کامپوزیتی در ابعاد متنوع تولید می شوند. این محصولات باید از مواد درجه یک تولید شوند زیرا همیشه در تماس با مایع داغ و تحت فشار هستند. برای همین جهت استحکام بیشتر به آن نوعی نخ افزوده می شود.
یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات خودرو ها که نقشی اساسی در سلامت خودرو دارد، رادیاتور می باشد. رادیاتور را می توان مخزن آب خودرو معنی کرد. زیرا همواره باید مقدار مشخصی آب در داخل این قطعه خودرو وجود داشته باشد. شیلنگ ورودی آب بخاری یا همان شیلنگ ورودی آب رادیاتور، یکی از مهم ترین قطعاتی است که در ارتباط مستقیم با رادیاتور قرار داشته و به همین دلیل هر گونه مشکل و خرابی فرسودگی که در این قطعه به وجود آید، ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را برای شما و خودروی شخصی شما به دنبال داشته باشد.
بطور کلی 4 شیلنگ به رادیاتور وصل می شود که یکی از آن ها از بالا، یکی از پایین متصل می شود. دو شیلنگ دیگر نیز یکی شیلنگ ورودی آب بخاری یا رادیاتور، و دیگری شیلنگ خروجی می باشد.
شیلنگ ورودی آب بخاری یا همان آب رادیاتور، همواره در معرض دما های بالای آب قرار دارد. در صورتی که در تولید این نوع شیلنگ از مواد اولیه ی با کیفیت استفاده نشود، احتمال فرسودگی این شیلنگ بسیار زیاد است.
معمولا در تولید انواع مختلف شیلنگ های داخل خودرو، از یک نوع مواد اولیه استفاده می شود. لاستیک، مهم ترین و اصلی ترین مواد اولیه ای است که از آن در تولید این نوع شیلنگ ها استفاده می شود. لاستیک به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در مقابل گرما و دما های بالا دارد، به عنوان یکی از بهترین مواد اولیه در تولید این شیلنگ ها شناخته می شود.
شیلنگ رادیاتور از یک سو به موتور و از سوی دیگر به رادیاتور خودرو متصل است. شیلنگ رادیاتور را میتوان واسطهای یا مجرایی لوله مانند نامید که آب یا مایع خنککننده را که از موتور خودرو خارج میشود، به سمت رادیاتور هدایت میکند. با بالا رفتن دمای مایع خنککننده، گرما و فشار افزایش مییابد. این قطعه از لاستیک ساخته میشود و باید در برابر گرما و فشار، مقاومت بالایی داشته باشد. از نکات مهم در مورد این قطعه، عدم پارگی و ترکیدگی در اثر فشار و گرما است. لازم است بعد از تعویض این قطعه، میزان مایع خنککننده در سیستم خنککننده را بررسی و در صورت نیاز، اضافه کنید. استفاده از مایع رادیاتور (ضدیخ و ضدجوش) استاندارد در کارایی و دوام قطعه اهمیت زیادی دارد.